نحوه شستشوی مبلمان با بخارشوی

مطالب علمی بازدید: 629

 

best upholstery cleaning service cover 1024x576

 

نحوه شستشوی ملبمان با بخار شوی مبلمان هر خانه‌ای پس از مدتی استفاده و در اثر رفت‌وآمد یا ریختن مواد غذایی روی آن کثیف و لک می‌شود. برای اطمینان خاطر می‌توان شستشوی مبل را به خدمات مبل‌شویی سپرد تا آسیبی به آن نرسد اما اگر تصمیم گرفتید مبلمان خود در منزل تمیز کنید راه‌های خانگی مطمئنی برای این کار وجود دارد. شستشوی مبلمان با بخارشوی یکی از بهترین راه‌هاست.

اگر می‌خواهید مبلمان شما زود کثیف نشود هفته‌ای یک‌بار سطح آن را جاروبرقی بکشید تا گردوغبار به بافت پارچه نفوذ نکند و به مرور زمان باعث کثیف شدن مبلمان نشود. اما برای تمیز کردن مبلمان در منزل بهتر است ماهی یک‌بار از دستگاه بخارشوی استفاده کنید تا کثیفی و لکه‌ها را از روی سطح مبلمان تمیز کنید و از کهنه شدن لکه‌ها جلوگیری کنید.
مراحل شستشوی مبلمان با بخارشوی

ابتدا سطح مبلمان را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید. گوشه‌ها و درزهای مبل را با استفاده از سری مخصوص به خوبی جارو بکشید تا گردوغبار و ذرات ریز آشغال یا موی حیوانات به طور کامل تمیز شود. اگر این آلودگی‌ها از روی مبلمان پاک نشود استفاده از بخارشوی نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

پس از جاروی سطح مبلمان، لکه‌های موجود را بررسی کنید و با استفاده از پاک‌کننده مناسب لکه را تمیز کنید. برای آگاهی از نحوه تمیز کردن لکه‌های مختلف مقاله «نکات کلیدی برای تمیز کردن مبلمان در منزل»را بخوانید.

قبل از استفاده از بخارشوی اطلاعات برچسب مبلتان را بررسی کنید تا روش تمیز کردن مناسبی را برای مبلمان خود انتخاب کنید. برای مثال اگر بر روی برچسب مبلمان X آمده است نشان می‌دهد آب به پارچه مبلمان آسیب می‌زند و نباید از بخارشوی برای تمیز کردن آن استفاده کرد.
آماده کردن دستگاه بخارشوی

آب و پاک‌کننده مناسب را داخل محفظه دستگاه بخارشوی بریزید. ممکن است تنها با آب و بدون مواد شوینده کار کنید. این مرحله را طبق دستورالعملی که برای دستگاه بخارشوی شما در نظر گرفته شده انجام دهید. هیچ‌وقت آب را به اندازه ظرفیت کامل دستگاه پر نکنید. همچنین از سری مناسب برای شستشوی مبل استفاده کنید تا به پارچه مبلمان آسیب نرسد.

اگر مبلمان شما دارای کوسن یا بالشت‌های جداشدنی است ابتدا آنها را تمیز کنید و اجازه دهید خشک شوند. سپس بدنه مبلمان را با استفاده از بخارشوی تمیز کنید. اگر جایی از آن دارای لکه است یا آلودگی در آن نفوذ کرده چندبار این کار را تکرار کنید تا کاملا تمیز شود. اما مواظب باشید آب زیاد به داخل پارچه مبلمان نفوذ نکند.

پس از اینکه همه جای مبلمان را با استفاده از بخارشوی تمیز کردید اجازه دهید به طور کامل خشک شود و در این فاصله از آن استفاده نکنید. با استفاده از پنکه، سشوار یا باز کردن پنجره و قرار دادن مبلمان در معرض جریان هوا می‌توان فرآیند خشک شدن مبلمان را تسریع کرد.

اگر پس از خشک شدن مبلمان متوجه شدید لکه‌هایی روی سطح مبلمان وجود دارد با استفاده از چند روش می‌توانید آن‌ها را تمیز کنید.

صابون یکی از بهترین شوینده‌ها برای پاک کردن لکه از روی پارچه مبلمان است. صابون را در مقداری آب قرار دهید و کف حاصل از آن را با استفاده از اسفنج روی لکه بکشید تا تمیز شود. سپس یک دستمال نرم و مرطوب را روی محل لکه بکشید تا ردی از صابون باقی نماند.

برای تمیز کردن لکه چربی می‌توانید پارچه‌ای را به سرکه سفید یا سرکه سیب آغشته کرده و آن را به آرامی روی لکه بکشید تا چربی حل شود و از روی پارچه مبلمان پاک شود.

اگر محلول‌های خانگی در تمیز کردن لکه‌ها موثر نبودند از لکه‌بر استفاده کنید اما قبل از استفاده از آن مقداری از لکه‌بر را روی قسمتی از مبلمان که در معرض دید نیست امتحان کنید تا مطمئن شوید که به پارچه مبلمان آسیبی وارد نمی‌کند.

با این حال ممکن است شستشوی مبلمان با بخارشوی در منزل شما را دچار مشکل کند. بهتر است برای این کار از خدمات مبل‌شویی در محل استفاده کنید تا مبلتان مانند روز اول شود!

چاپ