از شایعه تا واقعیت: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی از زمان برعهده گرفتن مسئولیت ریاست جمهوری تمام تلاش خودش را به کار گرفت تا به دور از تمام حاشیه‌ها، به کارهای روی زمین مانده رسیدگی کند و کشور را در این شرایط سخت مدیریت کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱، که سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند، فرمودند: ...  این دولت با وضعی که من مشاهده می‌کنم، با تحرّکی که رئیس‌جمهور محترم و همکاران ایشان دارند، ان‌شاءالله پیشرفت خواهد کرد. یعنی این شعار روی زمین نخواهد ماند به توفیق الهی.

اما در این میان رسانه‌های مخالف که سال‌ها در برابر حاشیه‌ها و کم‌کاری‌های رئیس جمهور مورد حمایتشان سکوت کرده بودند از هر بهانه‌ای برای به حاشیه کشاندن تلاش های این دولت دریغ نکردند.

* رئیسی، سفره هفت سین را جمع کرد

این جریان به تازگی به بهانه نبود سفره هفت‌سین، با تیترهایی همچون «رئیسی هفت سین را حذف کرد» سعی کرد تا از محبوبیت وی بکاهد و برای رئیس جمهور حاشیه سازی کنند.

 

این درحالی است که رسانه‌های اصلاح‌طلب که این گونه به رئیسی هجمه آوردند،  درباره نبود سفره هفت سین در پیام‌‌های نوروزی حسن روحانی هیچ واکنشی نشان ندادند.

 

همچنین مرور سفره های هفت سین روسای جمهور پیشین هم نشان می‌دهد که سفره هفت سین جزو ثابت پروتکل پیام های نوروزی نبوده است.

 

اما واقعیت این است که این تنها هجمه رسانه‌های اصلاح‌طلب نیست؛ آن‌ها در این ۶ ماه سعی کردند تا با ایرادات بنی اسرائیلی، دولت را ضعیف  و ناکارآمد نشان دهند.

*  استقبال توهین‌آمیز پوتین از رئیسی؟

استقبال مقامات روس و دیدار پوتین با آیت الله رئیسی در کاخ کرملین یکی دیگر از مواردی  بود که رسانه‌های مخالف سعی کردند آن را ضعف دولت جدید نشان دهند. درحالی که بعد از مدتی مشخص شد پوتین با مقامات دیگر از جمله پوتین دور همان میز معروف دیدار کرده بود.

 

* ناهار خوردین؟

چند ماه پیش نیز رسانه‌های اصلاح‌طلب با انتشار بخشی سعی کردند تا وانمود کنند رئیس‌جمهور در مقابل دغدغه‌های یک تولیدکننده بی‌تفاوت بوده است. در حالی که این فیلم مربوط به بازدید رییس جمهور از سوله‌ای بود که نامه‌های مردمی به دفتر رییس‌جمهور ارسال شده و کارمندان مشغول دسته‌بندی و بررسی و رفع مشکلات انها هستند. 

 

 

 

* دروغ‌های انتصاباتی

رسانه‌های اصلاح‌طلب در اتاق فکر خود برای حمله به دولت جدید، کلیدواژه «انتصابات_فامیلی» را به راه انداختند. آن‌ها در این مدت شایعه انتصاب فرزندان، دامادها، خواهرزاده، برادرزن‌ها و ... را راه انداختند، درحالی که هیچ کدام از آن‌ها صحت نداشت((اینجا و اینجا).

 

*  اشتباهات لفظی

از سوی دیگر رسانه‌های مخالف رئیسی در داخل و خارج، با مانور دادن روی اشتباهات لفظی رئیسی،  سعی کردند تا سفرهای استانی، حضور میدانی، تلاش‌های شبانه‌روزی رئیس جمهور را نادیده بگیرند.

 

 

صرف‌نظر از سطح مبتذل مخالفان دولت در اظهار نظرها، این بهانه جویی ها درحالی است که رسانه‌های اصلاح‌طلب ۸ سال در برابر «خودم صبح جمعه فهمیدم»، «دیدار با کارگران کارخانه مپبنا از داخل خودرو»، «مدیریت کرونا از پشت صندلی پاستور»، «عدم حضور در بین مردم و یا حضور با کفش در چادر زلزله زدگان»، «کم‌توجهی به سیل زدگان»، «برخورد آخوندی با خبرنگاران»، «ژست توهین آمیز کلانتری، معاون روحانی»، «توهین‌های مکرر وزیر بهداشت سابق روحانی» و  از آن مهمتر ده‌ها اشتباه استراتژیک دولت روحانی از قبیل معطل نگهداشتن کشور برای برجام، سیاست‌های غربگرایانه، بی‌توجهی به همسایگان، ارز ۴۲۰۰ تومانی و ... سکوت کردند.