به گزارش صبا، بر اساس اطلاعات منتشرشده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) جدول فروش نوروزی سینماها در سال ۱۴۰۱ شرایط چندان مناسبی را تجربه نمی‌کند. در حالی که از ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰ و آغاز نمایش فیلم‌های نوروزی، بهای بلیت سینماها افزایشی جدی را تجربه کرد اما آمار فروش و مخاطب به ارقامی چشمگیر نرسیده است. در ادامه جدول فروش نوروزی سینماها مرور شده است که با پیشتازی «سگ‌بند» در میزان فروش و شمار تماشاگر همراه است. 

فیلم سینمایی «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی که در ژانر کمدی ساخته شده با فروش ۶۳ هزار بلیت و دو میلیارد و ۵۲۴ میلیون تومان صدرنشین جدول فروش نوروز ۱۴۰۱ سینماهاست. این فیلم از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون برای یک هفته روی پرده سینماست. 

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» اثر هادی حجازی‌فر که از فیلم‌های مورد توجه چهلمین جشنواره فیلم فجر بود .


«موقعیت مهدی» پس از گذشت دو هفته از نمایش به فروش دو میلیارد و ۱۱ میلیون تومانی دست یافته و تاکنون ۶۰ هزار تماشاگر داشته است. 

فیلم سینمایی «شادروان» ساخته حسین نمازی با فاصله نسبت به دو فیلم صدرنشین دیگر کمدی نوروز ۱۴۰۱ سینماهای سراسر کشور است که پس از یک هفته نمایش روی پرده، ۳۳ هزار بلیت و یک میلیارد و ۲۵۹ میلیون تومان فروخته است. این فیلم نیز جزو فیلم‌های مورد پرمخاطب چهلمین جشنواره فیلم فجر بود. 


در رتبه چهارم گیشه نوروزی فیلم سینمایی «مرد بازنده» اثر محمدحسین مهدویان با فروش ۲۱ هزار بلیت و ۸۶۴ میلیون تومانی قرار دارد. این فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر نظرات موافق و مخالف زیادی را برانگیخت و از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های جشنواره بود. 

فیلم سینمایی «روز صفر» ساخته سعید ملکان که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر مورد توجه مخاطبان قرار گرفت با گذشت یک هفته از آغاز نمایش خود ۱۸ هزار قطعه بلیت و ۶۹۱ میلیون تومان فروش داشته است. 

با فاصله‌ای زیاد نسبت به ۵ فیلم نخست فیلم سینمایی «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری دیده می‌شود که تنها فیلم کودک سینماها در این بازه زمانی است که تاکنون موفق به فروش ۳ هزار و ۴۰۰ قطعه بلیت و ۱۱۸ میلیون تومان شده است. 

رتبه هفتم جدول فروش فیلم‌های نوروزی به فیلم سینمایی «قدغن» ساخته محمدحسین فرحبخش اختصاص دارد که با فروش ۲ هزار و ۸۰۰ بلیت و ۹۲ میلیون تومان گیشه مناسبی نداشته است. 

مستند سینمایی «لیبیدو: خون‌ریزی» به کارگردانی محمد خوشدل‌فر نیز دیگر اثر اکران شده از بیست و سوم اسفندماه ۱۴۰۰ است که تاکنون توانسته ۱۷ قطعه بلیت و ۲۳۵ هزار تومان بلیت بفروشد و در انتهای جدول فروش نوروز ۱۴۰۱ سینماها قرار بگیرد.