بدنبال انتشار نامه عباس سلیمی نمین به رییس قوه قضاییه در نقد حکم تبرئه ی حسین دهباشی وی  با ارسال توضیحاتی  به الف خواستار انتشار آن شد. 

متن نامه دهباشی به شرح زیر است :

به نام خدا

یا ایها الذین امنوا إن جاءکم فاسق بنبإ فتبینوا أن تصیبوا قوما بجهالة فتصبحوا علی ما فعلتم نادمین

آقای عباس سلیمی نمین
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران

پیرو معترضه شما خطاب به ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص ادعای شکایت بیت حضرت امام (ره) از اینجانب مبنی بر توهین به مرحوم سیداحمدخمینی، و همچنین جهت اطلاع افکار عمومی لازم به توضیح می‌داند که کلیّه مندرجات مرقومه‌تان، حکایتِ مشهور «خسن و خُسین سه دخترانِ معاویه بودند» هست. چرا که مثلا الف: بازپرس محترم اینجانب را –مطابق روال معمول- به دادسرا احضار و تفهیم اتهام و اخذ توضیح نموده و ادعایتان مبنی بر مجهول‌المکان بودن و عدم احضار نگارنده نادرست است. ب. علیرغم دفاعیات اینجانب، دادسرای محترم فرهنگ و رسانه، پرونده را به دادگاه ارجاع داده و تا کنون قراری مبنی بر منع تعقیب صادر نشده است. ج.در شرایطی که حتی اینجانب از محتویات دقیق تصمیم مقامات قضایی دادسرا در این پرونده بی‌اطلاع است و حتی اگر اطلاع داشت –مطابق قانون تا زمان اتمام دادرسی اجازه اطلاع‌رسانی نداشت- آیا شما واقعا اوراق پرونده‌ای که قاعدتا تنها در دسترس مقامات محترم قضایی است، را دیده‌اید؟ و اگر بله، اولا از چه طریق؟ و ثانیا با کدام مجوز قانونی نسبت به نشر  آن اقدام کرده اید؟ و اگر خیر، به چه انگیزه مطالب مذکور که اغلب کذب است، را مطرح کرده‌اید؟ بدیهی است حق شخصی اینجانب برای شکایت از شما درخصوص نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی  و حق شهروندی نگارنده جهت پرسش از قوه محترم قضائیه در خصوص ادعای دسترسی افراد فاقد سمت ذی‌ربط به پرونده‌ی دیگران و نشر آن در حین دادرسی جهت تاثیرگذاری احتمالی بر روند دادرسی، محفوظ می‌باشد.

با دعای خیر. حسین دهباشی

 

رونوشت:
خبرگزاری‌های تسنیم، فارس، مشرق، فرارو، جهان‌نیوز، آفتاب نیوز، ایسکانیوز، اقتصادنیوز، همشهری آنلاین، الف، خبرآنلاین، معرفت نیوز، منیبان، خبر فارسی، آخرین خبر، الف، تابناک، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و شادباش نوروزی، جهت انتشار متن حاضر در تارنمای اصلی و شبکه‌های اجتماعی وابسته، در پاسخ به مطالب قبلا منتشر شده در آن رسانه‌ها در این رابطه، وفق ماده ۲۳ قانون مطبوعات.