به گزارش ایسنا،این رواق، به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی و در بخشی از فضای رواق کوثر حرم مطهر ایجاد شده و در فاز نخست، ظرفیت میزبانی از ۱۰۰ کودک در هر ساعت را دارد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ایجاد رواق ویژه کودکان یکی از دغدغه‌ها و مطالبات حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی بوده و ایشان بر این مهم تاکید داشته است که «همان‌گونه که در حرم مطهر برای بزرگسالان کار تبلیغی و فرهنگی انجام می‌شود، باید برای کودکان و نوجوانان با لحاظ اقتضائات این طیف سنی نیز برنامه داشت؛ چراکه برنامه‌های تربیتی و پرورشی برای نسل آینده از بایسته‌های فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی است».

حجت الإسلام شریعتی‌نژاد اضافه کرد: ما کار در حوزه کودک و نوجوان را در آستان قدس امری جنبی و حاشیه‌ای نمی‌دانیم، بلکه یک کار اصلی و از وظایف مهم بخش‌های فرهنگی است و برای انجام آن، برنامه‌ریزی‌های مستمر و طرح‌های جدیدی در دست اقدام است.

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1401/1/2/15821456_382.jpg

 

آموزش مفاهیم دینی در کنار بازی، برای کودکان ۵ تا ۱۰ سال

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر با تشریح خدمات و فعالیت‌های این رواق تخصصی عنوان کرد: مخاطبان برنامه‌های این رواق، کودکان ۵ تا ۱۰ ساله خواهند بود و در کنار بازی و سرگرمی‌های کودکانه، با برخی مفاهیم دینی و آموزه‌های حوزه زیارت نیز آشنا می شوند؛ همچنین برای ارتقاء کیفی برنامه‌های این رواق نیز از حضور مربیان و خادمیاران کودک حرم مطهر رضوی استفاده شده است.

شایان ذکر است ارائه خدمات در این رواق به کودکان کاملا رایگان بوده و به عنوان بخشی از خدمات حرم مطهر رضوی به زائران در طول سال، ارائه می‌شود، ضمن آنکه در طرح جدید توسعه فضاهای زیارتی و عبادی، بخش‌های اداری داخل حرم مطهر که امکان جابجایی داشته، به بیرون از فضای حرم مطهر منتقل شده تا ظرفیت رواق‌های حرم مطهر برای بهره‌مندی زائران، افرایش یابد.