چند پیشنهاد برای پاک کردن لکه لاک ناخن از روی فرش

دنبال راه حلی برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش هستید ؟ درست اومدین ما در این مطلب از سایت روش های گوناگونی را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید افتضاحی که خودتان یا فرزند دلبندتان به بار آورده است را جمع جور کنید اونم از روز اولش بهتر !
ریختن لاک آرایشی روی فرش معمولا یا در اثر سهل انگاری بزرگتر و ضربه خوردن به لاک در باز یا شکستن شیشه لاک هست یا اینکه بچه های کوچیک غافل از پدر و مادرشون دست گل به آب می دهند !
حالا چاره کار چیه ؟!
استون ؟ پد آرایشی؟ آب داغ؟ قالیشویی ؟ شیشه شور؟ اسپری مو ؟

بعد از اینکه متوجه شدید لاک روی فرش یا قالی شما ریخته است در اولین اقدام سعی کنید که لاک را با حوله، پنبه یا پارچه از روی فرش جمع کنید مواظب باشید که دستمال یا حوله کثیف را به سایر قسمت های فرش نمالید . نحوه برداشتن به این صورت است که پارچه را بصورت عمودی رو لاک بگذارید و از کشیدن آن به صورت افقی و پخش کردن لاک در سطح وسیع تری خودداری نمایید. از خیس شدن اطراف لک جلوگیری نمایید چون ممکن است به سایر نقاط نیز سرایت کند.
همچنین می توانید با یک جسم سخت نظیر چاقو، قاشق یا سوهان ناخن برای برداشتن لاک از روی فرش اقدام نمایید.
برای استفاده از پاک کننده ها ابتدا این نکته را در نظر بگیرید که فرش شما چه رنگی است ؟ اگر فرشی با رنگ روشن دارید پاک کننده لاک بدون الکل گزینه ای مناسب برای شماست اما اگر فرش تیره دارید از اسپری مو و الکل طبی برای از بین بردن لکه لاک از روی فرش اقدام کنید.
قبل از استفاده از پاک کننده ها آنها را در قسمت کوچکی امتحان کنید چون ممکن است به رنگ فرش شما آسیب بزند.


پاک کردن لکه لاک از روی فرش با استون

اگر فرش رنگ روشن دارید این روش به شما پیشنهاد نمی شود و سعی کنید از روش های دیگر استفاده نمایید.
پنبه و اسفنج آغشته به استون را بر روی محل ریخته شدن لاک قرار دهید سپس با دستمال تمیز و جاذب آن محل را پاک کنید.

 

پاک کردن لکه لاک از روی فرش با پد لاک پاک کن

گاهی ممکن است استون برای بافت فرش ضرر داشته باشد و رنگ های آن ها را کدر و یا به آنها آسیب برساند. در این جور مواقع باید از پد های لاک پاک کن بدون استون استفاده نمایید.

 

پاک کردن لکه لاک از روی فرش با آب اکسیژنه

قبل از هر اقدامی از ثابت ماندن رنگ فرش تان را بررسی نمایید سپس یک پارچه را با آب اکسیژنه مرطوب نمایید و بر روی لکه بکشید تا آغشته شود. بگذارید آب اکسیژنه ۳۰ دقیقه روی فرش باقی بماند. اگر لازم شد از آب اکسیژنه بیشتری استفاده نمایید تا آثار لکه نیز محو شود. با یک پارچه تمیز رطوبت فرش را بگیرید و بگذارید خشک شود.

 

 

چند روش پیشنهادی برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش و قالی

روش اول : در این روش شما می توانید با استفاده از قطره چکان مقداری الکل را روی قسمت لکه بریزید به طوری دقیقا روی لکه ریخته شود سپس با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید این فرایند رو ادامه دهید تا لاک پاک شود.
روش دوم : لکه را کمی با آب سرد مرطوب نمایید ۱۵ تا ۲۰ بار اسپری مو بر روی آن بزنید و بعد از آن سه تا ۵ رابینگ الکل روی لکه اسپری کنید. همزمان با یک فرچه یک دقیقه روی لکه بکشید و آب سرد بر روی آن بریزید.
روش سوم : لکه را با شیشه شوی خیس کنید و با یک اسفنج بصورت دورانی روی آن بکشید و بعد آن را با آب پاک کنید. بعد از خشک شدن فرش لکه باید پاک شده باشد.
روش چهارم : یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را در یک لیتر آب ولرم ریخته و سپس با یک پارچه تمیز به روی لک از لبه خارجی بخ سمت داخل بکشید پس از آن فرش را با یک پارچه مرطوب و آب شسنشو دهید.
روش پنجم : بعد از مرطوب کردن لکه بوسیله آب، از یک اسپری مو ۱۵ بار بر روی لکه بزنید و با یک مسواک دو دقیقه روی آن بکشید. این کار را سه تا چهار بار می توانید انجام دهید تا لکه پاک شود.

 

 

• هرگز از سفید کننده ها مانند وایتکس برای اینکار استفاده نکنید!

 


چاپ   ایمیل