نحوه تمیز کردن بخش‌های چوبی مبلمان

 

 

a1

نحوه تمیز کردن بخش‌های چوبی مبلمان مبل‌های استیل و مبل‌های راحتی با دسته‌های چوبی زیبایی خاصی به فضای منزل می‌بخشند. اما این مبل‌ها نیز پس از گذشت مدتی و در اثر استفاده و نفوذ گردوخاک جلوه اولیه خود را از دست می‌دهند و به شستشوی مبل نیاز پیدا می‌کنند. در این مقاله راهکارهایی برای تمیز کردن بخش‌های چوبی مبلمان ارائه می‌کنیم تا آنها را همیشه تمیز و درخشان ببینید.

استفاده از وسایل چوبی به دلیل دوام زیاد و زیبایی طبیعی همواره مورد استقبال افراد مختلف قرار گرفته است. اگر می‌خواهید وسایل چوبی منزلتان عمر مفید و طولانی داشته باشند آنها را در معرض نور خورشید و رطوبت قرار ندهید تا جلوه خود را از دست ندهند. نگهداری صحیح از وسایل چوبی باعث می‌شود دیرتر نیاز به تمیز کردن و برق‌انداختن داشته باشند.
گردگیری بخش‌های چوبی مبلمان

برای تمیز کردن بخش‌های چوبی مبلمان ابتدا آنها را به وسیله یک پارچه نرم یا ماهوت پاک‌کن گردگیری کنید. هرگز از پارچه زبر برای گردگیری مبلمان استفاده نکنید زیرا سطح چوب را خراش می‌دهد.

برای گردگیری بخش‌های چوبی مبلمان استیل که دارای تراش‌های ظریف است از یک مسواک نرم استفاده کنید. با کمک مسواک گردوغبار موجود در درزهای چوب را به خوبی تمیز کنید و آن را برای مرحله بعد آماده کنید.

قبل از استفاده از محلول‌های تمیزکننده چوب یا روغن‌های گیاهی حتما نوع چوب مبلمان خود را مشخص کنید تا ماده‌ای که قصد استفاده از آن را دارید به چوب مبلمان آسیب وارد نکند.

اگر روی بخش چوبی لکه‌ای ایجاد شده است آن را به کمک یک اسفنج مرطوب پاک کنید. توجه داشته باشید اسفنج خیس نباشد زیرا در این صورت چوب مبلمان آسیب می‌بیند.

ممکن است تکه‌ای کاغذ یا برچسب به بخش چوبی مبلمان چسبیده باشد. برای جدا کردن آن هرگز از وسایل تیز مانند چاقو یا تیغ استفاده نکنید زیرا در این صورت به چوب آسیب خواهد رساند. چند قطره از روغن‌های مایع را روی کاغذ بریزید و اجازه دهید کاغذ نرم شود سپس یک تکه پارچه را با فشار ملایم روی آن بکشید تا کاغذ به طور کامل از روی چوب جدا شود. استفاده از سرکه نیز کار مشابهی انجام می‌دهد و به‌سادگی برچسب را از روی چوب پاک می‌کند.
تمیزکننده‌های طبیعی بخش‌های چوبی مبلمان

روغن نارگیل و آبلیمو: مخلوط آبلیمو و روغن نارگیل بخش‌های چوبی مبلمان را تمیز و درخشان می‌کند. کمی از این محلول را که به خوبی با یکدیگر مخلوط شده با استفاده از یک پارچه نرم روی چوب بکشید و آن را مالش دهید تا به خوبی جذب چوب شود. سپس با یک دستمال خشک مجددا آن بخش‌ها را دستمال بکشید تا روغن اضافی جذب دستمال شود. با این کار مبلمان شما مثل روز اول می‌درخشد.

روغن زیتون و آب پرتقال: اسید سیتریک موجود در آب پرتقال یک ضدعفونی‌کننده طبیعی برای از بین بردن آلودگی‌ها و میکروب‌ها محسوب می‌شود. برای تهیه این محلول تمیزکننده یک فنجان روغن زیتون را با آب یک عدد پرتقال در یک ظرف دربسته به خوبی مخلوط کنید و اجازه دهید یک روز بماند. سپس بخش‌های چوبی مبلمان را به کمک یک دستمال نرم به این محلول آغشته کنید. پس از آن با یک دستمال خشک دوباره مبلمان را تمیز کنید. پس از استفاده از این محلول بوی مطبوع پرتقال نیز در منزلتان می‌پیچد.

اگر چوب مبلمان پولیش شده است می‌توانید از محلول‌های مخصوص پولیش یا پارافین برای برق‌انداختن آن استفاده کنید. استفاده از پارافین برای وسایل چوبی دو بار در طول سال توصیه می‌شود. پارافین خراش‌های چوب را به خوبی می‌پوشاند و آن را مانند روز اول صاف و براق می‌کند. محلول مخصوص پولیش را می‌توان سالی سه تا چهار بار استفاده کرد.

به خاطر داشته باشید هنگام تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی و بخش‌های چوبی مبلمان حتما از دستکش پارچه‌ای استفاده کنید تا اثر انگشتتان روی چوب باقی نماند.


چاپ   ایمیل