چطور جوهر را از فرش پاک کنیم؟

چطور جوهر را از فرش پاک کنیم

ماست

چند قاشق ماست کم چرب را روی لکه جوهر حاصل از خودنویس و خودکار بریزید با این عملیات جوهرها توسط ماست جذب می شوند و فرش عاری از لکه و تمیز می گردد؛ سپس ماست های آغشته به رنگ جوهر را از روی فرش بردارید و در آخر توسط یک حوله تمیز و کمی آب باقی مانده ماست را از روی فرش تمیز کنید.
گاهی لازم است این کار را چندین مرتبه تکرار کنید.
اسپری مو

ابتدا مقداری اسپری مو روی لکه بپاشید و سریع یک دستمال حوله ای را جهت جذب لکه ی خیس شده روی آن قرار دهید.
با این کار لکه جوهر از روی فرش به آسانی پاک می‌شود و در آخر باقیمانده اسپری مو را توسط یک حوله تمیز و آب ولرم از روی فرش پاک کنید.
مواد شوینده ی ملایم

استفاده از شامپو بچه یک راه حل جهت زدودن لکه جوهر از فرش در مواقعی می‌باشد که روش‌های قبلی تاثیرگذار نباشند.
اگر لکه هنوز مرطوب است چند دستمال حوله ای را روی لکه بیندازید تا لکه جوهر را به خود جذب کند سپس مقداری از شامپو بچه را مستقیماً روی لکه بریزید و مقداری آب ولرم روی آن اسپری کنید؛ در ادامه توسط یک پارچه تمیز از قسمت خارجی لکه به سمت داخل بکشید و باز رطوبت آن را با دستمال حوله ای بگیرید بعد از تکرار این اقدامات لکه به طور کامل تمیز می گردد.

با لکه جوهر قدیمی روی فرش چه کنیم؟

جهت از بین بردن لکه جوهر از روی فرش‌های دستباف هرگز از پاک کننده های صنعتی مانند الکل و استون استفاده نکنید.
هر چه جوهر خشک تر شود پاک کردن آن دشوار خواهد بود.
گاهی مطالعه راهنمای درج شده در پشت فرش می‌تواند در انتخاب روش پاک کردن لکه جوهر به شما کمک کند.
و اما اگر لکه جوهر روی فرش قدیمی باشد می بایست محلولی متشکل از یک قاشق غذاخوری سرکه، یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و یک فنجان آب گرم درست کنید و یک دستمال تمیز آغشته به این محلول را روی لکه جوهر بکشید تا محلول جذب فرش گردد؛ سپس توسط یک پارچه تمیز دیگر که با آب سرد مرطوب شده است محل لکه را تمیز و سپس خشک نمایید.


چاپ   ایمیل