شستشوی کناره ماشینی

 

شستشوی کناره ماشینی

 

از آنجایی که فرش های کناره ماشینی در فضا های مانند آشپزخانه ها، گوشه های منزل، راهروها، راه پله ها یا فضاهای ورودی قرار می گیرند همواره در معرض آلودگی، خاک گرفتگی، لکه و کثیف شدن می باشند. بنابراین توصیه می گردد علاوه بر جاروبرقی کشیدن صحیح متناوب در طول هفته به صورت دوره ای نیز مورد شستشو قرار گیرند. علاوه بر مسئله نظافت و تمیزی رعایت نمودن اصول بهداشتی در خصوص فرش های ماشینی کناره بسیار مهم است. فرش کناره ای که در آشپزخانه قرار گرفته همواره در معرض ریختن انواع لکه ها اعم از روغنی و پروتئینی است بنابراین بسیار مهم است که قبل از اقدام به شستشوی فرش ماشینی، لکه برداری با توجه به نوع لکه، انجام گیرد.

چنانچه فضای مناسب جهت شستشو و خشک نمودن فرش را دارید می توانید در منزل به صورت سنتی و دستی به شستشوی کناره ماشینی خود بپردازید. فرش های کناره را حتما با آب ولرم شسته و کاملا آبکشی نمایید.

 

کناره ماشینی چیست و چه ابعادی دارد؟

فرش های ماشینی سایز و اندازه های مختلفی دارند از چهار متری تا دوازده متری که طول و عرض هر متراژ به صورت استاندارد تعریف شده است. اما در میان، چشممان به فرش یا قالی های کوچکی افتاده که در فضاهای کوچک مانند راهروها یا گوشه های بی استفاده از فضای منزل، افتاده است. فرش های ماشینی که طول تقریبا بلند و عرض کوچکتری دارند را دارند اصطلاحا فرش های کناره ماشینی گویند.

فرش های ماشینی سایز کناره معمولا عرض یک یا یک ونیم متر دارند ولی طول های آنها دو متر، سه متر و چهار متر متفاوت است. در گذشته که بیشتر خانوده های تمایل به فرش کردن تمام مساحت خانه خود را داشتند این فرش ها کاربرد فراوانی داشتند، هر چند امروزه نیز برای تکمیل دکوراسیون و زیبایی منزل، هم چنان از فرش های کناره ماشینی استفاده می نمایند. فرش های کناره ماشینی در طرح های مدرن و سنتی در بازار وجود دارند و مشتریان با توجه به ابعاد درخواستی و سلیقه خود به خرید آنها می پردازند. فرش های کناره معمولا برای پر کردن فضاهای خالی استفاده می شوند.

از فرش های کناره ماشینی می توان برای فرش کردن آشپزخانه، راهروها، راه پله ها، فضای جلوی درب منزل و … می توان استفاده نمود.

فرش های کناره فرش هایی جذاب و چشمگیری هستند و در تکمیل دکوراسیون و زیبایی منزل، نقش نهایی را بازی نمایند.

تفاوت شستشوی کناره ماشینی با فرش ها

اصول شستشوی فرش ماشینی در منزل در خصوص شستشوی کناره ماشینی با سایز های استاندارد فرق چندانی ندارد. اما از آنجایی که سایز فرش های کناره خیلی کمتر از فرش های ماشینی استاندارد است شستشوی آنها به نسبت راحت تر و سریع تر می باشد. سایز کوچک این فرش ها از سنگینی بیش از اندازه این فرش ها هنگام آبکشی جلوگیری می نماید و سبب زودتر خشک شدن آنها می گردد. علاوه بر این شما می توانید ازخدمات قالیشویی، قالیشویی های معتبر جهت شستشوی کناره ماشینی موجود در منزلتان استفاده نمایید.


چاپ   ایمیل