مراحل مختلف قالیشویی در کارخانه قالیشویی

 

 

قالیشویی‌ های مختلف با توجه به نوع امکانات، فضا و  تجهیزاتی که دارند روش های متفاوتی برای شستشوی فرش ارائه می‌دهند که ما در اینجا یکی از آن ها را توضیح می‌دهیم.

مرحله اول: در این مرحله دستگاه قالیشویی که دارای فرچه‌های گرد و چرخشی است از روی فرش عبور می‌کند و همانطور که فرچه ها درتمام سطح فرش می‌چرخند و پرزها را جابه‌جا می‌کنند، از سوراخ هایی که زیر دستگاه وجود دارد، آب روی فرش ریخته میشود . این کار معمولا دو سه باری انجام میشود تا فرش به خوبی خیسانده شود.

مرحله دوم: مرحله دوم، مرحله ریختن ماده شوینده یا تاید روی تمام سطح فرش است. این مرحله توسط کارگر قالیشویی  انجام می‌شود و او باید اندازه استفاده از ماده شوینده را بداند.

مرحله سوم: مرحله سوم، مرحله‌ای است که دستگاه قالیشویی یکبار دیگر باید از روی فرش شما عبور کند. در این مرحله مانند مرحله اول دستگاه از روی فرش عبور می‌کند و با چرخیدن فرچه ها روی سطح فرش، شوینده به تمام قسمت‌های فرش نفوذ می‌کند. این مرحله به تشخیص کارگر قالیشویی چند بار تکرار می‌شود و می‌توان‌ گفت مهم‌ترین مرحله است.

 

مرحله چهارم: مرحله چهارم، مرحله آبگیری است. در اینجا فرش را لوله می‌کنند و آن را در دستگاه خشک کن ضد چروک یا دستگاه آبگیر لوله‌ای قرار می‌دهند تا آب فرش را بگیرد .

مرحله پنجم: مرحله ی پنجم که مرحله ی آخر است ، مرحله ارسال فرش به سالن گرمخانه است. بعد ازینکه فرش از دستگاه خشک کن بیرون می‌آید، آن را به سالن گرمخانه می‌برند تا فرش کاملا خشک شود و هیچ رطوبتی در آن باقی نماند.


چاپ   ایمیل