جلیل سبحانی: اولین پالایشگاه تولید نفت سولفورزدایی شده در ایران / نزدیکترین قالیشویی دزاشیب 22147704

جلیل سبحانی در هنگام بهره برداری از فاز دوم تخت جمشید اذعان کرد که این طرح با همت جوانان ایرانی در هلدینگ دانش بنیان HNT به ثمر نشسته است. این طرح در جهت خودکفایی صنعت لاستیک سازی در ایران اجرا شده است.

علاوه بر این جلیل سبحانی در مقام مدیرعامل این هلدینگ دانش بنیان ایرانی اعلام کرد که این هلدینگ 9 قرارداد کاتالیستی با شرکت پژوهش و پتروشیمی منعقد کرده است. لازم به ذکر است که این کاتالیست ها آماده شده و برای تحویل به شرکت پتروشیمی حاضر است. عملکرد این کاتالیست ها در زمینه بنزین سازی، گازوئیل سازی، پلیمری و همچنین کاتالیست های اتیلن اکساید است.

از دیگر دستاوردهای این هلدینگ دانش بنیان بهره برداری از واحد تولیدی کک 10 هزار تنی است که برای رفع مشکلات صنعت فولاد ایجاد شده است.

 

تلاش های جلیل سبحانی و خودکفایی بنزین:

جلیل سبحانی در رابطه با خودکفایی بنزین می گوید از سال 1387 که تحریم ها به این شدت نبود ایالت متحده که به عنوان سازنده ی انحصاری کاتالیست ها در دنیا شناخته شده است در یک اقدام ناگهانی تصمیم گرفت که فروش کاتالیست به ایران را تحریم نماید. همان طور که می دانید وجود کاتالیست ها در تولید بنزین به عنوان شریان حیاتی محسوب می شود.

سبحانی اذعان داشت که این مسئله باعث شده که شرکت های پتروشیمی از جمله هلدینگ دانش بنیان HNT در رسیدن به مسیر خودکفایی در این مواد تلاش های زیادی انجام داده و در حال حاضر بیش از 90 درصد کاتالیست های مورد نیاز تولید بنزین یورو 4 و یورو 5 در داخل کشور تولید می شود.

 

مزایایی تولید کاتالیست ها در داخل کشور:

 

جلیل سبحانی در رابطه با تولید کاتالیست ها اظهار داشته که امروزه در کمال خوشبختی باید به اطلاع عموم برسانیم که ایران در تولید کاتالیست خودکفا شده و می تواند گام بلندی به سمت صادرات این محصول بردارد.

وی در ادامه گفت با توجه به تولید کاتالیست ها در داخل کشور و استفاده ی آن ها و تولید بنزین وطنی باعث شده که یک میلیارد دلار در هزینه ها و مصرف ارزی صرفه جویی شده است همچنین در صورت اقدام به صادرات این محصولات عوایدی حدود 60 میلیارد دلار برای کشور به ارمغان می آورد.

به علت تحریم های شدید علیه ایران امکان صدور هولوگرام برای این تولیدات وجود نداشته است.

 

اولین پالایشگاه تولید نفت سولفورزدایی شده در ایران:

 

پس از تولید کاتالیست ها و خودکفایی هگزان نوبت به پرده برداری از اولین پالایشگاه تولید نفت بدون گوگرد توسط جلیل سبحانی رسید این پالایشگاه پس از تلاش های بی وقفه ی جوانان ایرانی در هلدینگ دانش بنیان به ثمر نشسته و در نیمه ی اول سال 99 فاز اول آن آغاز به کار خواهد کرد که تولید آن معادل 500 هزارتن سوخت سولفورزدایی شده است که مناسب سوخت کشتی ها است.

جلیل سبحانی در ادامه ذکر می کند رسیدن به فناوری تولید نفت کوره ای سولفورزدایی شده در خوشبینانه ترین حالت نیاز به 5 سال زمان دارد که با تکیه برتلاش های جوانان ایرانی این اتفاق در مدت دو سال افتاده و به زودی این طرح به مرحله ی تولید خواهد رسید.


چاپ   ایمیل

درباره ما

قالیشویی آراد یکی از اولین قالیشویی هایی می باشد که در سطح شهر تهران فعالیت خود را آغاز نموده است . این قالیشویی در ابتدا با یک تیم کوچک و در فضایی محدود کار خود را شروع کرد . با گذشت زمان و افزایش حجم سفارش مدیران قالیشویی آراد با افزایش پرسنل و افزودن به فضای کارخانه توانستند سهم بیشتری از این بازار را پشتیبانی نمایند .

تمام هدف پرسنل و مدیران قالیشویی آراد ارائه خدمات هر چه بهتر به شما عزیزان همشهری و جلب رضایت شماست .

آمار بازدیدکنندگان

194998
امروزامروز30
دیروزدیروز285
این هفتهاین هفته671
این ماهاین ماه5924
کلکل1949987
3.146.105.137
US